REKLAMACE A STÍŽNOSTI
Ročně přepravíme stovky milionů zásilek a služby poskytujeme na celém území ČR v co nejvyšší možné kvalitě. Ale stane se, že se něco nepovede, a proto níže naleznete postupy, jak podat reklamaci, stížnost případně i dotaz.
![]() | Reklamovat lze jednoduše elektronicky nebo fyzicky na každé poště | ![]() |
![]() | Rozlišení reklamací z pohledu odesílatele nebo příjemce | |
![]() | Stížnosti a reklamace jsou pro nás motivačním nástrojem na zvyšování kvality poskytovaných služeb |
PŘÍJEMCE ZÁSILKY | ODESÍLATEL ZÁSILKY | VÍCE |
PŘÍJEMCE ZÁSILKY
Co můžu reklamovat
![]() | Poškození nebo úbytek obsahu dodané zásilky | ![]() | Poškození Balíku Nadrozměr / Balíku Do ruky nad 30 kg a Balíkovna plus nad 30 kg (od 1. 4. 2025 není poskytována služba Balík Nadrozměr, reklamovat lze do 31. 3. 2026) |
![]() | Celní řízení u mezinárodních zásilek | ![]() | Nedodržení dispozic adresáta – Dosílka, Odnáška nebo Změna ukládací pošty |
![]() | Nedodání Tiskové zásilky (předplaceného periodika) |
TIP: V případě, že nechcete podávat přímo reklamaci, můžete využít možnosti podat Dotaz anebo Stížnost.
Jak reklamovat
Poškození nebo úbytek obsahu dodané zásilky (platí i pro | |
Celní řízení u mezinárodních zásilekReklamovat nebo podat stížnost můžete i u zásilek, u kterých proběhlo celní řízení. Prostřednictvím PDF formuláře (pdf, 251kB) můžete podat reklamaci nebo stížnost na: | |
|
|
Kompletně vyplněný formulář (pdf, 251kB) zašlete na emailovou adresu sklad.praha120@cpost.cz. Můžete přiložit i další relevantní dokumenty nebo fotografie. Řádné a úplné vyplnění formuláře zajistí bezproblémový průběh zpracování reklamace nebo stížnosti. V případě, že nejsou informace kompletní nebo jsou chybné, je pro poštu složité reklamaci nebo stížnost zpracovat. | |
Poškození Balíku Nadrozměr / Balíku Do ruky nad 30 kg a Balíkovna plus nad 30 kg
| |
Nedodržení dispozic adresáta – Dosílka, Odnáška nebo Změna ukládací poštyV případě, že nebyla ze strany pošty dodržena Vámi zvolená dispozice, dostavte se prosím na poštu s originálem nebo kopií dané žádosti a vše s Vámi vyřešíme. | |
Nedodání Tiskové zásilky (předplaceného periodika)V případě, že předplacené periodikum (noviny, časopis) nebylo doručeno, bylo poničeno nebo bylo nekompletní, obraťte se na příslušného vydavatele a reklamaci u něj zadejte prostřednictvím webových stránek, přes Call centrum nebo e-mailem, dle pokynů uvedených v tiráži (soupis údajů obsahující technické a vydavatelské informace) daného periodika.
| |
TIP: Více informací naleznete v Poštovních podmínkách – Základní poštovní služby a v Poštovních a obchodních podmínkách – Ostatní poštovní služby. |
Často kladené otázky
FAQ - reklamace
ODESÍLATEL ZÁSILKY
Co můžu reklamovat
![]() | U vnitrostátních zapsaných (evidovaných) zásilek
| ![]() | U mezinárodních zapsaných (evidovaných) zásilek
|
![]() | Pohlednice Online | ![]() | Nezapsané (obyčejné) zásilky (RIPM, Obyčejné zásilky) |
![]() | Poštovní poukázky |
TIP: V případě, že nechcete podávat přímo reklamaci, můžete využít možnosti podat Dotaz anebo Stížnost.
Jak reklamovat
Vnitrostátní a mezinárodní |
|
Pohlednice OnlineNestává se to často, ale někdy se pohlednice trochu zdrží na cestě. Pokud se ale ani do čtrnácti dní od zaplacení neobjeví, obraťte se s reklamací na e-mail mobilniaplikace@cpost.cz. Do e-mailu prosím rovnou připojte kód zakázky, který najdete v detailu pohlednice v Uložených. Více informací o službě Pohlednice Online zde | |
Nezapsané zásilkyRIM (Roznáška informačních materiálů) Reklamace provedení služby RIM musí být uplatněna do 5 pracovních dnů po konci sjednaného termínu roznášky, přičemž rozhodující je datum odeslání reklamace. Reklamace musí obsahovat následující údaje:
Reklamaci lze podat v případě Objednávky služby RIM písemně na podací poště, kde byla Objednávka uzavřena. Obyčejné zásilky U Obyčejných zásilek lze reklamovat dodání, poškození nebo úbytek obsahu v případě, že se zásilka vrátila zpět odesílateli. | |
Poštovní poukázkyVnitrostátní
Mezinárodní
| |
TIP: Více informací naleznete v Poštovních podmínkách – Základní poštovní služby (pdf, 3MB) ,v Poštovních a obchodních podmínkách – Ostatní poštovní služby (pdf, 2MB) a v Poštovních a obchodních podmínkách - Zahraniční podmínky (pdf, 5MB). |
Často kladené otázky
FAQ - reklamace - odesílatel
VÍCE
V případě STÍŽNOSTI můžete záležitost projednat na jakékoli pobočce České pošty, případně můžete využít Call centrum nebo e-mailovou adresu info@cpost.cz
Dotazy
V případě DOTAZU na kteroukoli pobočku České pošty, případně můžete využít Call centrum nebo e-mailovou adresu info@cpost.cz
Informace k dodejkám pro zásilky zasílané do zahraničí
Nevrátila se vám dodejka z Německa, Irska nebo Velké Británie? Předtím než budete reklamovat, využijte níže uvedené odkazy, kde je možné získat doklad o doručení doporučené zásilky oprávněnému příjemci, nahrazující nevrácenou či nesprávně vyplněnou dodejku. V případě, že dodací doklad na webu k dispozici není, neobsahuje patřičné náležitosti či webové stránky momentálně nefungují, podejte prosím reklamaci.
Níže uvádíme odkazy, kde je možné doklad získat:
Poštovní ombudsman je určen klientům České pošty, s.p. (fyzickým i právnickým osobám), kteří nejsou spokojeni s výsledkem vyřízení reklamace či stížnosti, případně podnětu na kvalitu služeb, nebo mají pochybnosti o jejich správném vyřízení v rámci nastaveného systému a využili již všechny řádné i opravné prostředky.
To znamená, že poštovní ombudsman není prvním kontaktem pro nespokojené klienty, ale jeho úkolem je řešit takové případy, kdy tito klienti nejsou spokojeni s tím, jak bylo rozhodnuto o jejich reklamaci či stížnosti ve standardním procesu.
Více informací zde.
Pokud vám pošta nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci dle vašich představ, máte možnost u ČTÚ nebo ČOI podat návrh na zahájení řízení proti vyřízení reklamace ze strany ČP.
Mimo reklamací a stížností můžete také ohodnotit naše služby prostřednictvím:
- online formuláře na PoštěOnline nebo
- přímo v mobilní aplikaci Pošta Online
- nebo z detailu zásilky ve Sledování zásilek
Může se hodit
![]() | ![]() |
Sledování balíku Cestu svého balíku můžete sledovat | Mobilní aplikace Pošta Online Doma, v práci nebo na cestách. Balík |