Zpět

Volební leták není reklamou

Česká pošta před blížícími se volbami do Senátu a zastupitelstev krajů, které se uskuteční 20. a 21. 9. 2024, začala na základě uzavřených smluv či objednávek roznášet volební materiály politických uskupení, stran a hnutí do domovních schránek.

Materiály jsou doručovány i do schránek, které mají viditelné označení Nevhazovat reklamu. V případě materiálů politických subjektů se nejedná o reklamu ve smyslu zákona o regulaci reklamy. Nevztahuje se na ně proto zákaz šíření nevyžádané reklamy. Na šíření materiálů politických subjektů je dán veřejný zájem podobně jako u informací od samospráv, jako jsou např. radniční či obecní zpravodaje. Jedná se o neadresní zásilky, které nejsou určené konkrétnímu adresátovi.

Z pohledu České pošty se jedná o variantu služby Roznáška informačních materiálů. Dle obchodních podmínek služby je Česká pošta povinna tyto materiály doručit do všech domovních schránek, dodávacích schrán nebo P. O. Boxů. Tedy i do schránek odpíračů reklamy.

Česká pošta není zodpovědná za obsah volebních materiálů. Ke všem zakázkám přistupuje stejně bez jakýchkoli preferencí. V současné době probíhají zvýšené interní kontroly na správnost doručení objednaných volebních materiálů. Česká pošta je v předvolebním čase pouze oním pověstným pošťákem, nikoli aktivním hybatelem dění.

 

Hlasovací lístky

Obálky s hlasovacími lístky Česká pošta doručuje na základě smlouvy s odesílatelem (obcí) prostřednictvím speciální služby určené pro roznášku zásilek s obsahem hlasovacích lístků. Pokud se obec rozhodne distribuovat hlasovací lístky vlastními silami, nemá Česká pošta s jejich roznosem nic společného.

 

PODCAST:

2. 9. 2024 - Matyáš Vitík, tiskový mluvčí České pošty (m4a, 419kB)