Zpět

Česká pošta nabízí novou službu Změna doručení online

Zákazníci České pošty mohou využít novou službu nazvanou Změna doručení online. Díky Změně doručení online si mohou adresáti balíkových a listovních zásilek České pošty jednoduše přizpůsobit čas, místo nebo způsob doručení tak, jak jim nejlépe vyhovuje.

Nová aplikace je pro klienty jednoduchá a intuitivní. Umožňuje adresátovi přizpůsobit doručení jeho zásilky dle jeho potřeb a časových možností. Nová aplikace nabízí rozšířenou nabídku volitelných dispozic pro všechny typy avizovaných zásilek, tedy Balík Do ruky, Balík Na poštu, Balík Expres, Balík Nadrozměr, EMS, Cenný balík, Cenné psaní, Doporučený balíček. U těchto zásilek lze po obdržení avíza měnit dispozice po celou dobu doručování od podání až po dodání, a to opakovaně s tím, že platná je vždy poslední zadaná změna.

V praxi vše funguje následovně: Adresát obdrží e-mail nebo SMS avízo o doručování zásilky. Požaduje-li změnu doručení, vstoupí do online aplikace www.postaonline.cz/zmenadorucenionline , zadá číslo své zásilky a kontaktní údaj. Zobrazí se mu všechny dispozice, které je možné v danou chvíli měnit, tedy místo doručení zásilky, termín doručení zásilky a omezení doručování zásilky náhradním příjemcům. Zákazníci mohou požádat například o přesunutí doručovacího pokusu na jiný den, než je uvedeno v avízu. V případě neúspěšného pokusu o doručení mohou opakovaně požádat o nové doručení, po dobu uložení zásilky změnit ukládací poštu nebo prodloužit úložní dobu pro vyzvednutí zásilky. Pro potvrzení je nutné zadat autorizační kód, který je adresátovi zaslán na kontaktní údaj. Většina dispozic je bezplatná. V případě zpoplatněných dispozic je adresát aplikací upozorněn na výši částky, kterou uhradí při převzetí zásilky.

Matyáš Vitík
tiskový mluvčí
Česká pošta, s.p.
vitik.matyas@cpost.cz