Zpět

Balík Na poštu nebo Balík Do ruky?

Zákazníci České pošty si od dnešního dne volí nejenom místo, ale především způsob doručení svého balíku. V ostrém provozu je totiž spuštěno nové balíkové portfolium.  

V případě, že si zákazník zvolí službu Balík Na poštu, může si zásilku vyzvednout na kterékoli z 2 600 poboček České pošty po celé republice. Stačí pouze, když si jednu z nich vybere a následující den po podání bude Balík Na poštu připraven na určené poště k vyzvednutí. Balík Do ruky je naopak určen pro zákazníky, kteří vědí, že mají čas zásilku převzít osobně, ať na svém pracovišti či doma. Tato nová služba také od nového roku plně nahradila Obchodní balík. Ten již není možné na přepážkách podat. Obchodní balík mohou využívat pouze stávající smluvní podavatelé, a to pouze do konce září letošního roku. Pak Obchodní balík zmizí úplně. 

Nové typy balíkových zásilek, Balík Na poštu a Balík Do ruky, umožňují zákazníkovi řadu doručovacích variant. Pro změnu dispozice zásilky stačí včas navštívit webové stránky Pošty a přes jednoduchý formulář si určit aktuální požadavky. Další výhodou nových produktů je jejich avizování. Zákazník dostává informace prostřednictvím sms či emailu. Zákazník dostává informaci již v okamžiku podání zásilky s tím, že mu bude zásilka doručována druhý den. Má tedy čas se na příjem zásilky připravit, popřípadě může prostřednictvím webového formuláře rozhodnout, zda chce zásilku doručit jiný den, nebo ji nechat rovnou uložit na své poště či uložit na jiné poště kdekoli v republice.   

Balík Na poštu 

Balík Na poštu přináší zákazníkovi možnost, zvolit si jednu z 2 600 poboček, na které pak bude jeho zásilka připravena k vyzvednutí již následující pracovní den po podání. Zákazník si tak může vybrat poštu třeba v blízkosti svého pracoviště či v nákupním centru, kde je zvyklý nakupovat. Novinkou produktu je také systém avizování, a to výhradně formou SMS či e-mailu. Podmínkou pro podání zásilky je proto vyplnění kontaktních údajů adresáta (e-mailová adresa či číslo mobilního telefonu). Elektronické informování tak u Balíku Na poštu plně nahrazuje papírové výzvy a oznámení. Již v den podání je adresát informován o příchodu zásilky, respektive o uložení zásilky na vybrané poště. A to i s časem od kdy je balík druhý den připraven k vyzvednutí. K tomu pak stačí jediné – dostavit se na poštu s dokladem totožnosti a identifikovat zásilku pomocí podacího čísla, e-mailové adresy či telefonního čísla, na které bylo avízo zasláno. Převzetí zásilky zákazník samozřejmě potvrdí svým podpisem. 

Výhody Balíku Na poštu:

  • Nemusíte být v určitý čas na určitém místě – balík si vyzvednete na zvolené poště, kdy se to hodí Vám,
  • Garance vyzvednutí na zvolené poště již následující pracovní den,
  • Adresát dostává informace o zásilce prostřednictvím SMS nebo emailu již v den podání,
  • Udaná cena balíku do hodnoty 50 tisíc Kč je již zahrnuta v základní ceně služby,
  • Vnitrostátní přeprava balíků do hmotnosti 30 kg po celé České republice,
  • Podání balíku na všech poštách. 

Balík Do ruky 

Balík Do ruky přijde za zákazníkem, kam bude chtít. Přijde za Vámi, kam budete chtít. Předem se o tom dozvíte díky SMS nebo emailu. Snadnější už to snad ani být nemůže. V zásadě se jedná o plnohodnotnou náhradu stávajícího Obchodního balíku – Balík Do ruky od něj převzal všechny osvědčené funkcionality a přidal ještě pár navíc. A tak zatímco Obchodní balík mohl zákazník podat pouze na některé z vybraných 1100 poboček, v případě Balíku Do ruky je toto možné na všech poštách.

Výhody Balíku Do ruky:

  • Garance dodání již následující pracovní den,
  • Adresát si může upravit čas nebo způsob doručení, prostřednictvím internetu,
  • Adresát dostává informace o doručování balíku prostřednictvím SMS nebo emailu již v den podání,
  • Udaná cena balíku do hodnoty 50 tisíc Kč je již zahrnuta v základní ceně služby,
  • Vnitrostátní přeprava balíků do hmotnosti 30 kg po celé České republice,
  • Adresát může zvolit možnost uložení na blízké poště k osobnímu převzetí. 

Nové balíkové portfolio Česká pošta testovala několik měsíců s 94 firmami, mezi které patřila například Alza.cz, HP Tronic, Avon Cosmetics či Pemic Book. V pilotním projektu byla úspěšnost dodání v oznámené době více než 98%. 

Více informací o novém balíkovém portfoliu získáte na webových stránkách Balík Do ruky, Balík Na poštu nebo na www.balikovarevoluce.cz.

Mgr. Marta Selicharová
Tisková mluvčí, ČP, s.p.
e-mail: selicharova.marta@cpost.cz