Zpět

Česká pošta představila novou podobu webových stránek

Snadná orientace, vyšší uživatelský komfort, fulltextové vyhledávání po celém webu, systém pro zasílání novinek, nová Klientská zóna pro služby online a podrobnější informace o jednotlivých poštách. To jsou některé z výhod, které pro své klienty připravila na svých webových stránkách Česká pošta. Jejich novou podobu si můžete prohlédnout na adrese www.ceskaposta.cz. Stránky jsou v souladu s mezinárodními standardy, včetně Pravidel přístupného webu. 

„Cílem webové prezentace České pošty je nabídnout potenciálním i stávajícím zákazníkům celkový přehled nabízených produktů a služeb, informace o jednotlivých pobočkách či možnost sledování poslaných zásilek,“ uvedl webdesigner České pošty Václav Beníšek. 

Poštovní web prošel kompletním redesignem. Ten byl navržen s ohledem na přehlednost, serióznost, nadčasovost a maximální jednoduchost používání. Nová grafika, kterou na základě výběrového řízení dodala agentura Media Faktory, je proto lehká, vzdušná a moderní. „Výsledky uživatelského testování i reakce prvních uživatelů potvrzují, že realizace je vskutku podařená. Nová webová prezentace působí na návštěvníky poutavě a příjemně a přitom adekvátně reprezentuje významnou státní instituci. Zároveň, a to je podstatné, díky vhodné kombinaci navigačních metod umožňuje snadný a rychlý přístup k informacím“ dodává Leoš Špachta, Marketing & Sales Director agentury Media Factory. 

Technické řešení měla, rovněž na základě výběrového řízení, na starosti firma Macron Software, která dodala pro tyto účely speciální redakční systém. Ředitel divize WebToDate, firmy Macron Software Tomáš Novák dodává: "I přes množství webových prezentací, které jsme vybudovali pro státní správu, prověřil projekt pro Českou poštu náš publikační systém zejména z hlediska integrace s mnoha zákaznickými aplikacemi České pošty a nasazení na komplikované infrastruktuře. Jsme pyšní, že WebToDate těmto nárokům s přehledem vyhověl." 


Původní webové stránky České pošty vznikly v roce 2005. Odpovídaly možnostem a požadavkům tehdejší doby. Současné informační a komunikační technologie, které pro svou prezentaci Česká pošta využívá, však nabízejí nové technologické možnosti a vyšší uživatelskou přívětivost. 

Nová podoba webu není samozřejmě konečná, ale bude se nadále vyvíjet na základě podnětů a potřeb našich klientů i na základě rozšiřování nabídky poskytovaných služeb České pošty. V nejbližší době se uživatelé mohou těšit například na nové webové kalkulátory či na rozšiřování nabídky online služeb v Klientské zóně.


Mgr. Marta Selicharová

tisková mluvčí
Česká pošta, s. p.
Politických vězňů 909/4
225 99 Praha 1

tel.: +420 221 132 122
fax: +420 221 132 124
GSM: +420 724 058 024
e-mail: selicharova.marta@cpost.cz