Kde budu mít P.O.Box, odnášku, ZUP (změna ukládací pošty), když mi zruší poštu? Musím něco dělat nebo vše zařídí pošta? Bude se vracet poplatek? P.O. Box si budete moci zřídit na jiné Vámi zvolené poště, která P.O.Boxy disponuje. Poplatek za přihrádečné ze zrušené pošty Vám bude v poměrné části vrácen. Odnášku nebo změnu ukládací pošty si budete moci zvolit (standardním způsobem) z jiné Vámi vybrané pošty. O zrušení pošty v souvislosti s P.O.Boxy, odnosy a změnou ukládací pošty budete v dostatečném předstihu písemně informováni. Pokud je P.O.Box adresním pro důchod, je třeba o změně informovat ČSSZ.
Jak je možné, že Česká pošta ruší pobočky, když si je občané platí ze svých daní? Státní podnik Česká pošta funguje na plně konkurenčním trhu. Jeho běžné fungování není financováno ze státního rozpočtu. Stát si u České pošty objednává tzv. univerzální službu, za kterou by měl podniku platit. Platby však kvůli notifikaci probíhají s mnohaletým zpožděním.
Nebude tato zrušená pošta převedena na poštu Partner? Převod na poštu Partner u rušených pošt nebude realizován, Česká pošta bude výsledný počet poboček provozovat v legislativně požadovaném rozsahu 2 900.
Zůstane bankomat u rušené pošty? Bankomat, který byl na poště umístěn, je majetkem ČSOB. Bude na jejím uvážení, zda bankomat ve stávajících prostorech zachová.
Proč rušíte bezbariérově přístupné pošty, ale ty s horší dostupností pro osoby se sníženou pohyblivostí zachováváte? Na všech pobočkách České pošty jsme schopni obsloužit i hendikepované občany. Bezbariérovost bohužel nemůže být jediným hlediskem pro výběr pobočky pro její zachování. Při výběru poboček určených ke zrušení jsme přihlíželi hned k několika parametrům, rozhodně není výběr náhodný. Primárním kritériem je splnění legislativního rámce, mezi další parametry patří ekonomické a proklientské hledisko.
Jak zajistíte, aby se na poštách, jichž bude méně, netvořily fronty? Česká pošta pravidelně sleduje a vyhodnocuje vytíženost jednotlivých poboček. Tam, kde je to možné, posílí své personální kapacity v případě větší vytíženosti. Klientům také nabízíme možnost objednání na pobočku. Tu si lze vyřídit na webu
České pošty Na naší poště v centru města byly neobsazené přepážky. Doplníte prázdné přepážky zaměstnanci ze zrušených pošt? Česká pošta pravidelně sleduje a vyhodnocuje vytíženost jednotlivých poboček. Tam, kde je to možné, posílí své personální kapacity v případě větší vytíženosti.
V našem městě byly dvě pošty, kde se tvořily fronty, ale zůstala jen jediná. Proč si myslíte, že lidem jedna pošta postačí? Česká pošta reaguje na klesající zájem o poštovní služby. Za posledních pět let klesl zájem o služby na pobočkách o 40 %. A to vlivem digitalizace, díky které lze zařídit řadu služeb nikoli osobní návštěvou pošty, ale v on-line prostředí. Ve srovnání s okolními zeměmi Česká pošta doposud disponovala nejhustší sítí poboček v přepočtu na obyvatele. I po zrušení 300 poboček bude patřit Česká republika k zemím s nejhustější sítí poboček.
Mám malý e-shop a denně jsem podával/a až desítky balíčků do Balíkovny. Zrušili jste mi poštu za rohem. Nově bych měl/a chodit s balíčky na vzdálenější poštu další 2 kilometry. Protože nemám auto, nemám možnost se s balíčky dostat na poštu. Určitě nejsem jediný/á. Jakým způsobem to mám řešit, abych nemusel/a zrušit své podnikání? Balík můžete kromě pobočky pošty podat také na Balíkovně, která má více než 7000 provozoven a výdejních míst. Pokud vám ani tato možnost nevyhovuje, nabízí Česká pošta službu Odvoz balíků. Podrobnosti naleznete na webových stránkách
České pošty Zrušili jste poštu, kde se dalo zaparkovat, ale zachovali tu, kde taková možnost není. Proč? Možnost parkování bohužel nemůže být jediným hlediskem pro výběr pobočky pro její zachování. Při výběru poboček určených ke zrušení jsme přihlíželi hned k několika parametrům, rozhodně nejde o výběr náhodný. Primárním kritériem je splnění legislativního rámce, mezi další parametry patří ekonomické a proklientské hledisko.
V naší čtvrti zůstala jediná pošta, u níž se dá zaparkovat pouze v rezidenční zóně. Budete nějakým způsobem řešit možnost krátkodobého parkování? Problém s parkováním ve většině případů závisí na jednání se samosprávou. Prostory určené k parkování často nejsou v majetku České pošty. Tyto případy je tedy nutné řešit individuálně, situace v každé obci může být trochu odlišná.
Jak se senioři dozví o zrušených poštách? V případě, že bude zrušena vaše pobočka pošty, budete o tom informování vývěskou na rušené pobočce. Držitelé zákaznických karet také elektronickým dopisem. Plánujeme i oslovení klasickým dopisem do poštovní schránky.
V našem obchodním centru jste zrušili poštu, která byla otevřená každý den v týdnu 12 hodin a zachovali tu, která má otevřeno pouze osm hodin od pondělí do pátku, protože jste zrušili sobotu dopoledne. Jak si vyřídím své záležitosti, když chodím do práce a otevírací doba pošty, která zůstala, mi nevyhovuje? Většina poštovních poboček má otevírací dobu nastavenou tak, aby ji ve vybraných dnech bylo možné navštívit v ranních nebo odpoledních hodinách. Přehled hodin pro veřejnost naleznete u jednotlivých poboček na webu
České pošty Zůstane poštovní schránka na budově pošty i po jejím zrušení? Česká pošta provede vyhodnocení využívání každé poštovní schránky a následně rozhodne o jejím zachování, vždy s přihlédnutím k zachování dostatečné hustoty a dostupnosti poštovních schránek.
Proč rušíte pošty s moderním designem, ale ty staré zachováváte? Při výběru poboček určených ke zrušení jsme přihlíželi hned k několika parametrům, rozhodně není výběr náhodný. Primárním kritériem je splnění legislativního rámce, mezi další parametry patří ekonomické a proklientské hledisko.
V našem městě jste zrušili dvě pošty, ale ve vedlejší vesnici jste zachovali poštu, kam skoro nikdo nechodí. Jaký to má smysl? Česká pošta musí dodržet aktuálně platnou legislativu, která určuje podmínky pro rozmístění poboček. Také z toho důvodu už před oznámením o rušení poboček avizovala, že nebude rušit pobočky v obcích, kde doposud fungovala pouze jediná pobočka.
V našem městě zůstala jediná pošta, kde se tvoří fronty po každé, když jí navštívím. Proč jste nezachovali některou z ostatních, která by nápor u přepážek zmírnila? Při výběru poboček určených ke zrušení jsme přihlíželi hned k několika parametrům, rozhodně není výběr náhodný. Primárním kritériem je splnění legislativního rámce, mezi další parametry patří ekonomické a proklientské hledisko. Klientům nabízíme možnost objednání na pobočku. Tu si lze vyřídit na webu
České pošty Budou personálně posíleny zbývající pošty v místě – tzn. budou obsazeny všechny přepážky? Česká pošta dlouhodobě pracuje s kapacitami přepážek pro obsluhu klientů. V určitých případech, kdy bude vyhodnocena potřeba kapacitu navýšit, dojde k personálnímu posílení.
Rozšíříte na zbývajících pobočkách dostupnost služeb Balíkovny? Česká pošta v současné době nabízí služby Balíkovny na více než 7 tisících provozovnách a výdejních boxech. Tento počet má v úmyslu i nadále navyšovat.
Změní se mi v adrese PSČ, pokud se zruší pošta, jejíž PSČ používám? Rušení pošt nemá vliv na adresní údaje a adresní PSČ, které využíváte.
U nás na sídlišti jste zrušili jedinou poštu a v celé čtvrti tak zůstala jediná. Jak vyřešíte nápor na této poště, kde se navíc nedá zaparkovat? Možnost parkování bohužel nemůže být jediným hlediskem pro výběr pobočky pro její zachování. Podle propočtů zájem o poštovní služby na pobočkách má dlouhodobý a klesající trend a stávající rozložení poboček není udržitelné. Pokud se klienti obávají dlouhého čekání na pobočce, nabízíme jim například možnost objednání na pobočku. Tu je možné vyřídit
zde Jak pošta naloží s budovami zrušených pošt, za předpokladu, že se jedná o její majetek? Budovy, pro které Česká pošta nebude mít nadále využití, budou prodány na realitním trhu.