Back

Content is not available in english

Služba DINO České pošty nabízí od začátku roku 2015 pohodlnější a příjemnější cestu, jak mohou napravit své pochybení lidé, kteří zapomněli na platbu zákonem stanovených televizních poplatků a ve většině případů o tomto závazku nemusí vědět.

Na pobočkách České pošty mohou lidé od ledna 2015 vyřešit své platby zákonem stanovených televizních poplatků, které dosud neuhradili. Česká televize s Českou poštou si od zapojení služby DINO do této agendy slibují individuální způsob řešení a především omezení počtu možných soudních sporů i exekucí, jejichž náklady významně navyšují dlužnou částku. Těm se nyní mohou vyhnout zejména ti, kteří se ocitli v dočasné platební neschopnosti nebo na povinné platby jednoduše zapomněli. Služba, kterou Česká pošta úspěšně provozuje již třetím rokem, tak napomáhá všem stranám k dobrovolné a úsporné variantě řešení.

Česká televize vypsala zakázku na dodávku inkasních služeb s důrazem na osobní kontakt s poplatníkem již v roce 2013. Česká pošta od spolupráce s Českou televizí očekává přirozené rozšíření služby DINO mezi širokou veřejnost a je připravena pomoci předejít sporům kvůli neuhrazeným televizním poplatkům. V první fázi spolupráce začala distribuce prvních 10 000 dopisů DINO dlužníkům České televize.

Česká televize využitím služby DINO významně vychází vstříc svým poplatníkům, kteří na úhradu zapomněli nebo ji neprovedli z jiných důvodů, avšak mají zájem svůj závazek řešit.

Co nabízí služba DINO České pošty?

Pokud dostane dlužník od České pošty dopis DINO, ve kterém je o závazku detailně informován, může na nejbližší poštovní pobočce svůj závazek uhradit, případně tak učinit bezhotovostně. Současně služba DINO zajistí opakované upomínání dlužníka poštovním doručovatelem nebo i bezplatné zaslání dopisu DINO na aktuální doručovací adresu poplatníka v případě, že se na původní adrese nezdržuje.

Primárním cílem služby je zajistit dodání informace o existenci závazku poplatníkovi tak, aby mohl svůj závazek vůči České televizi včasně řešit bez dalších možných komplikací.

Od roku 2012 už DINO řešilo stovky tisíc pohledávek pro desítky podniků. Úspěšné bylo například při zakázce pro Český rozhlas během loňského roku. Z oslovených domácností, které dlužily za zákonnou platbu rozhlasového poplatku, svůj dluh uhradila celá polovina.

Matyáš Vitík
tiskový mluvčí
Česká pošta, s.p.

vitik.matyas@cpost.cz