Content is not available in english
Czech POINT, který poskytuje Česká pošta na celkem 976 pobočkách, patří ke stále častěji využívaným službám. Potvrzují to i dlouhodobé provozní statistiky poskytovatele. Kromě klasických služeb Czech POINT nabízí Česká pošta také úřední ověřování pravosti podpisů (legalizaci) a úřední ověřování listin (vidimaci).
https://twitter.com/MartinElkan/status/762959777743929344, říká generální ředitel České pošty Martin Elkán.
České pošta pokrývá více než polovinu všech transakcí realizovaných v rámci této služby. Nejvyužívanější klasickou službou Czech POINTu na České poště je Výpis z Rejstříku trestů fyzických osob. Ovšem absolutně nejžádanější službou na pobočkách České pošty je legalizace, tedy ověřování podpisů.
Souhrn roku 2015
Služby Czech POINT a ověřování | Procentuální podíl na transakcích v roce 2015 |
---|---|
Vidimace a legalizace | 69 % |
ověřování podpisu | 83 % |
ověřováním listiny | 17 % |
Klasické služby Czech POINT | 31 % |
Výpis z Rejstříku trestů fyzických osob | 45 % |
Výpis z Katastru nemovitostí | 17 % |
Ostatní | 38 % |
Zdroj: provozní statistiky České pošty
V roce 2015 bylo na kontaktních místech Czech POINT na České poště realizováno celkem 3,75 milionů transakcí služeb Czech POINT a ověřování. V porovnání s předchozím rokem došlo k výraznému meziročnímu nárůstu počtu všech transakcí, a to o 29%. Největší procentuální nárůst zaznamenalo ověřování listin a podpisů, tuto službu využilo v roce 2015 téměř o polovinu více zákazníků než v roce 2014.
Služby Czech POINT začala Česká pošta nabízet v roce 2007. Prostřednictvím kontaktních míst Czech POINT mohou zákazníci zažádat o výpisy z Katastru nemovitostí, z Rejstříku trestů, Živnostenského rejstříku, případně využít řady dalších služeb. Výhodou této služby je i to, že lidé nemusí cestovat po úřadech a vše vyřeší na jednom místě.