Back

Česká pošta otevírá v Nizozemsku bránu na západoevropský trh

Po úspěšném dubnovém testování zahájí svůj provoz exteritoriální vyměňovací pobočka (tzv. ETOE) České pošty v Nizozemsku. Jedná se o první vlaštovku, která má za cíl přiblížit se západoevropské klientele. První pobočka tohoto druhu je metodicky řízena Českou poštou, ale na místě se o zásilky fyzicky stará obchodní partner. Tímto projektem pošta pokračuje v plánované expanzi na evropský trh.

„Uvedeným krokem zrychlíme a zkvalitníme služby v rámci mezinárodních zásilek,“ říká Martin Kment, ředitel Divize logistiky České pošty, kam mezinárodní obchod spadá, a dodává: „V praxi zahraniční klient odveze zásilku na pobočku v Amsterdamu, kde se provede tzv. podání zásilky (zásilka se stane poštovní zásilkou České pošty) a bude přímo odeslána třeba do Paříže nebo Bruselu. Tím se výrazně zkrátí čas doručení a zároveň náklady pro klienta, který nemusí vozit zásilku do Prahy.“

Státní podnik se v současné době zaměřuje na rozvoj mezinárodního obchodu, který bude v budoucnu představovat velkou část profitu firmy. V rámci svého rozšiřujícího zahraničního působení proto nevylučuje možnost otevřít pobočky ETOE také v Singapuru a dalších lokalitách, kde si slibuje zvýšení podílů na celosvětově rostoucím trhu mezinárodních e-commerce zásilek.

 

Co je ETOE:

Exteritoriální vyměňovací pobočka ETOE je definována jako pošta nebo zařízení zřízené pro obchodní účely a provozované určeným provozovatelem nebo spadající do pravomoci určeného provozovatele na území jiné členské země nebo území než jeho vlastní. Cílem je získat zákazníky na trhu mimo jeho vlastní státní území.