Zpět

Nemáte ještě přístupové údaje do datové schránky?

Informační systém datových schránek bude spuštěn do ostrého provozu  již prvního listopadu. Od této doby budou aktivovány  datové schránky všem, kteří je mají zřízené ze zákona a neaktivovali si je sami.

K 20. říjnu bylo z 349 708 zřízených datových schránek aktivováno pouze 62 955. Na pobočkách pošty bylo  k tomu datu uloženo více než 170 000 zásilek, které obsahují přístupové údaje k datovým schránkám. Česká pošta se vzhledem k této skutečnosti rozhodla vyjít vstříc všem budoucím uživatelům datových schránek, kteří si dosud nestihli vyzvednout na poštách své přístupové údaje, a to formou rozšíření provozní doby na svých pobočkách. Konkrétně bude na všech poštách v okresních a krajských městech prodloužen výdej oznámených listovních zásilek od 26. do 30. října minimálně do 19 hodin.

Odesílání zásilek s přístupovými údaji do datové schránky probíhá od 1. července. V první vlně byly obeslány všechny orgány veřejné moci a právnické osoby zapsané v obchodním rejstříku, tedy všichni, kteří musí mít datovou schránku zřízenou povinně ze zákona. Zásilky byly adresovány na sídlo firmy, které bylo uvedené v obchodním rejstříku a jméno jejího statutárního zástupce. Značná část zásilek se však vrátila zpět, protože řada firem měla chybné údaje v obchodním rejstříku. V druhé vlně tak tyto zásilky  směřovaly na soukromé adresy , které statutární zástupci v obchodním rejstříku uvedli.

Jak postupovat v případě, že ještě nemáte přístupové údaje do datové schránky

1)      Ověřte si, zda vaše právnická osoba spadá do skupiny, které je datová schránka zřízena ze zákona.


2)      Zeptejte se na své doručovací poště, zda je  na ní zásilka s přístupovými údaji uložena. Než budete dále zjišťovat, kde se mohla stát chyba, prověřte prosím nejprve tuto možnost. Pokud vás doručovatel nezastihl na adrese firmy, byla vaše zásilka uložena na příslušné poště na dobu 90 dní.

3)      Zkontrolujte, zda údaje, které o vás vede obchodní rejstřík, jsou správné. Přístupové údaje lze doručit pouze v případě, kdy je možné z obchodního rejstříku jednoznačně identifikovat jméno a adresu společnosti a jména, adresy a data narození statutárních zástupců.

4)      Volejte infolinku 954 200 200

Každá zásilka s přístupovými údaji je na poště uložena 90 dní. Adresát dostane čtyři výzvy k jejímu vyzvednutí. Pokud si zásilku nevyzvedne ta bude odeslána na hlavní poštu v Jindřišské ulici v Praze. Doporučujeme všem, aby si nejdříve zavolali na infolinku ( 954 200 200). Tam především získáte informaci, zda vám byla datová schránka zřízena. Dále se dozvíte, kde se zásilka s přístupovými údaji nachází. Pokud bude uložena na hlavní poště v Praze v Jindřišské ulici, operátor s vámi domluví čas jejího převzetí.

Vzhledem k tomu, že předpokládáme větší počet zájemců, je tento postup naprosto nezbytný.

Mgr. Marta Selicharová
tisková mluvčí