Zpět

Česká pošta zkouší doručovat do sedmi hodin večer

Česká pošta zahájila od července pilotní projekt odpoledního doručování balíků. Projekt probíhá ve všech krajských městech do konce září, jeho cílem je zvýšit úspěšnost při doručování zásilek a zkvalitnit služby pro zákazníky.

Doplňková služba, kterou chce Česká pošta nabízet prozatím ve větších městech od 1. října tohoto roku má jednoduchá pravidla – jakmile obdrží doručovací pošta zásilku, zavolá zákazníkovi, ve kterou podvečerní hodinu zásilku přiveze. Podmínkou ovšem je, aby získala na adresáta telefonický kontakt. K tomu bude sloužit především upravený podací lístek, kde odesilatel aktuální kontakt na adresáta uvede.

„Od večerního doručování očekáváme především zlepšení služeb pro běžné zákazníky. Pokud jde o doručování firemní klientele, úspěšnost doručení se pohybuje kolem 95%, u fyzických osob zdaleka tak úspěšní nejsme. Nižší procento doručení balíkových zásilek obyvatelstvu nám pravidelně vytýká Český telekomunikační úřad a hlavně nespokojení jsou především samotní zákazníci," uvádí generální ředitelka Pošty, Marcela Hrdá.

Jestliže pilotní test vyjde, Česká pošta se tak konečně vypořádá s tlakem konkurence, která podobným způsobem doručuje již několik let. Tuto bezplatnou doplňkovou službu plánuje od dubna příštího roku rozšířit do dalších poboček v menších městech.

Čertovo kopyto je ukryté v poštovní normě

Podle Základních kvalitativních požadavků, které vydává Český telekomunikační úřad (ČTÚ), může Česká pošta v současné době doručovat zásilky pouze od ranních osmi do odpoledních čtyř hodin. Pokud bude ČTÚ s úpravou normy souhlasit, od 1. října bude pošta nabízet zákazníkům – fyzickým osobám – možnost doručení balíku až do večerní sedmé hodiny.

Právě časový limit odpolední 16. hodiny, který máme stanovený v normě od ČTÚ je pro nás opravdovým problémem," říká Petr Zatloukal, vrchní ředitel provozu a logistiky České pošty a doplňuje: "Jsem rád, že nám náš regulátor vyšel vstříc a testování povolil. Přes den doručíte do jakékoli firmy zásilky bez potíží. Zkuste ale zastihnout doma v pracovní době soukromou osobu".

 

První dny pilotního provozu mají překvapivé výsledky

Zatímco dnes dokáže doručit Pošta soukromým osobám na první pokus pouze 55% balíkových zásilek, úspěšnost doručení v testovacím provozu strmě vystoupala téměř na 90 %. Ohlasy veřejnosti jsou proto velmi pozitivní. Podle dodací pošty v Ostravě – Porubě lidé novou službu vítají. Na telefonním záznamu tak lze najít věty typu: „To je bezvadné, hlavně, že nebudu muset na poštu!"

Pouze výhody

Doplňková služba, při které rozveze Česká pošta zákazníkům balíkové zásilky až do 19.00 hodin:

  • podstatně zvýší úspěšnost doručení zásilek na první pokus,
  • pravděpodobně se zkrátí čekací doby na pobočkách,
  • Česká pošta může ušetřit náklady, protože při úspěšném doručení není nutné zásilky ukládat na pobočce, není nutné opakovat pokus o doručení a sníží se i administrativa,
  • zvýší se zákaznický komfort.

Mgr. Marta Selicharová
tisková mluvčí ČP, s. p.
selicharova.marta@cpost.cz