Zpět

Česká pošta na INVEXU 2008

03. 10. 2008

Jako každoročně se i v letošním roce bude Česká pošta prezentovat na 18. Mezinárodním veletrhu informačních a komunikačních technologií v Brně. Od 6. 10. do 9. 10. 2008 přivítá návštěvníky ve své expozici v Pavilonu V na stánku č. 32.

Pošta zde zákazníkům pod jednou střechou představí všechny elektronické služby, které dnes nabízí. Mezi jednoznačně nejvyhledávanější produkty ve spektru elektronických služeb patří výpisy z rejstříků, které pod hlavičkou CzechPOINT dnes můžou zákazníci získat na 807 pobočkách na počkání.

Czech POINT v číslech

Pošta dnes nabízí na počkání výpisy z katastru nemovitostí, z obchodního rejstříku, z rejstříku trestů a z živnostenského rejstříku. Od letošního července si zákazníci mohou zažádat o tzv. zprostředkování podání podle živnostenského zákona, neboli založení vlastní živnosti či ohlášení její změny.

Pro výpisy na Poštu

Počet výpisů za rok 2007 – 2008
rejstřík trestů 27 671 ks
obchodní rejstřík 41 317 ks
výpis z katastru nemovitostí 60 188 ks
živnostenský rejstřík 729 ks

Největší zájem zákazníci projevili o benjamínka mezi výpisy, a to o rejstřík trestů. Od července letošního roku si o něj zažádalo více jak 27 000 zákazníků.

TRADIČNÍ ELEKTRONICKÉ PRODUKTY ČESKÉ POŠTY



Centrální adresa – systém pro uveřejňování veřejných zakázek



Pošta je správcem Informačního systému o veřejných zakázkách od roku 2000. Je to jediné oficiální místo, kde jsou na internetu uveřejňovány informace určené zákonem o veřejných dražbách a další data a informace vztahující se k veřejným zakázkám. Na webové adrese www.centralniadresa.cz se nejen firmy, ale i široká veřejnost mohou dozvědět vše o způsobu zadávání, o průběhu a výsledcích veřejných dražeb a převodech majetku státu. Zahrnuje dvě samostatné části:

  • veřejné dražby a převody státního majetku
  • ISVZ US – Informační systém o veřejných zakázkách.

Registrovaná elektronická pošta – elektronické zásilky s doručenkou, bezpečný „mailový P. O. Box"



Službu lze využít všude tam, kde je třeba rychle a flexibilně komunikovat s nutností zajištění ochrany posílaných informací. Například mezi zdravotní pojišťovnou a ordinací lékaře.

Certifikační autorita České pošty Post Signum – bezpečná komunikace



Ta slouží k vydání certifikátů umožňujících používání elektronického podpisu. Pošta je jednou ze tří certifikačních autorit u nás a k 31.9.2008 vydala již 38 864 platných certifikátů.

Hybridní pošta - řešení hromadné korespondence a archivace dat



Hybridní poštu Pošta provozuje již od roku 1994. Zákazníci se s ní mohli detailně seznámit na Invexu v předchozích letech. Jak napovídá název služby, jde o produkt, který kombinuje klasickou papírovou a elektronickou korespondenci. Zákazník předá elektronická data do specializovaných pracovišť, tzv. Postservisů, a ty pak zajistí tisk dokumentů, jejich kompletaci i následné vložení do obálek i samotnou distribuci. Pošta umí zpracovat faktury, daňové doklady, direct-maily, výpisy z účtů, brožury, pozvánky, blahopřání, upomínky, dotazníky. Loni Pošta zavedla novinku – elektronickou archivaci dokumentů. Zákazník si může v Postservisu archivovat kopie všech svých dokumentů.

doschranky.cz – způsob jak poslat vlastní zážitek v podobě MMS pohlednice z mobilu či rovnou z webu pomocí jednoduchého formuláře.



Bonbonek v podobě zasílání MMS pohlednic Česká pošta připravila nejen pro své mladé zákazníky již v loňském roce. Základní princip služby je jednoduchý: zákazník odešle pomocí MMS nebo webové aplikace obrázek, který by měl tvořit lícovou stranu pohledu, adresu a vlastní text pohledu České poště. Ta obrázek i text vytiskne na kvalitní papír a doručí.
Návody k odesílání všemi způsoby najdete na internetové stránce www.doschranky.cz

Nechte si na INVEXU vyrobit vlastní známku.

Na stánku České pošty si zákazník může nechat vyrobit netradiční maličkost v podobě známky s přítiskem s vlastním motivem.