Zpět

S poštovními emoji po Česku

V úterý 7. května uvede Česká pošta do prodeje výplatní samolepící písmenové poštovní známky Emoji. Pomocí těchto ikon je na sérii pěti známek zjednodušeně vyobrazen příběh dopisu, autorem výtvarného návrhu je Filip Heyduk.

„První známka znázorňuje psaní dopisu, další nalepení známky, na třetí a čtvrté známce je znázorněn poštovní proces, orazítkování a doručení dopisu. Poslední známka vyjadřuje radost z obdržení dopisu,“ říká Martina Ivanová, ředitelka pobočkové sítě České pošty.

Emoji mají svůj původ v Japonsku, kde se objevily v mobilních telefonech již v roce 1999. Západní svět jejich kouzlo objevil o více než deset let později.

Nominále známek je zastoupeno písmenem „B“, které odpovídá ceně za vnitrostátní obyčejné psaní – standard do 50 g v ekonomickém režimu dodání dle ceníku základních poštovních služeb v aktuálním znění – ke dni vydání 27 Kč.

Emisi vytiskla Tiskárna Hradištko, s. r. o. metodou ofsetu v nákladu 300 000 kusů od každé známky k datu vydání (známkové komplety obsahují 10 x 5 různých samolepících známek v soutisku v nákladu 30 000 kusů kompletů). Celkově si budou moci zákazníci pořídit 1 500 000 známek. Zájemci si mohou nové výplatní samolepící písmenové poštovní známky pořídit na vybraných poštách nebo na e-shopu České pošty.

 

PODCAST:

2. 5. 2025 - Matyáš Vitík, tiskový mluvčí České pošty (m4a, 212kB)